Het Hardloperskookboek

Ok, ik ben hier waarschijnlijk nogal laat mee. Maar beter laat dan nooit, toch? Het hardloperskookboek van Barabara Kerkhof en Miriam van Reijen ligt namelijk al vanaf januari in de winkel. Ik heb ‘m pas een paar dagen geleden ontdekt, maar wel meteen besteld. Op het gebied van hardlopen en voeding valt er voor mij nog genoeg te leren. Ik blijf het lastig vinden om in te schatten hoeveel en wat ik moet eten voor en na het hardlopen.

Als amateurdiëtiste heb ik via internet al het nodige uitgezocht en door te experimenteren met verschillende maaltijden (en hoeveelheden) ben ik een heel eind gekomen. Toch merk ik dat ik af en toe in de problemen kom met eten. Zo eet ik soms voordat ik ga hardlopen te weinig, waardoor ik halverwege mijn training ineens door mijn energie heen ben. Daarnaast heb ik soms na de training ontzettend veel zin in slecht eten. Het lukt me meestal aardig goed om me niet vol te stoppen met zoetigheid en andere onverantwoorde dingen, maar ik ben ook maar een mens. Dus het komt ook weleens voor dat ik wel heel toevallig met mijn hand in een zak Snickers terecht kom.

Dat geeft voor even een voldoening, want ik heb mijn suikers binnen. Helaas heb ik na een halfuur weer honger en sta ik dan alsnog in de keuken een volwaardige maaltijd in elkaar te flansen. En dat is vaak het moment waarop ik intens baal van mijn snack attack. Hopelijk kan ik met behulp van het hardloperskookboek mijn zwaktes voor en na trainingen goed onder controle krijgen. Daarnaast zou het ook niet verkeerd zijn als de tips en recepten in Het hardloperskookboek ervoor zorgen dat ik mijn tempo nog een beetje kan opschroeven.

Wordt uiteraard vervolgd…..

(bron: bol.com)

Op de achterkaft van het boek staat het volgende:
Dit is een kookboek voor lopers die zichzelf graag uitdagen en verbeteren. Hardlopers die best een wijntje of een biertje lusten op zijn tijd, maar dan wel willen weten of en hoe dit hun prestaties beïnvloedt. Hardlopers die overigens ook gerust een fles bietensap soldaat durven maken als ze daar sneller van gaan lopen. In dit boek kun je antwoorden verwachten op vragen als: *Is gezond ook altijd het beste voor een sporter? *Kun je met de juiste voeding blessures voorkomen of sneller doen genezen? *Wat moet je wel en vooral niet eten voor een belangrijke wedstrijd? *Wat is nu de ultieme post-trainingssnack? Het hardloperskookboek biedt nieuwe wetenschappelijke inzichten in welk eetpatroon je prestaties nu echt bevordert. Maar eerst en vooral is dit een boek met originele recepten voor sporters. Recepten die meestal verantwoord, maar áltijd lekker zijn.

Lees ook:Sneller dan het licht
Lees ook:Smoothie recepten van blenderworkshop
Lees ook:11 lekkere en gezonde recepten voor hardlopers
Lees ook:Afkicken van suiker met behulp van ’100% suikervrij in 30 dagen’
Lees ook:Boekrecensie: “Runner’s High”

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>