Maak je nek en schouders los met een tennisbal

Volgens mij is het inmiddels algemeen bekend dat ik soms last heb van mijn nek- en schouderspieren. Gelukkig ben ik nu grotendeels van mijn klachten verlost, thanks to hardlopen, maar ik ben nog niet helemaal pijnvrij. Dat betekent dat ik bijna dagelijks oefeningen moet doen om mijn nek en schouders een beetje los te houden. Daarnaast moet ik heel bewust mijn schouders ontspannen. Dat gaat namelijk niet vanzelf dus ik moet mezelf meerdere keren per dag streng toespreken.

Naast mijn oefeningen gebruik ik ook een ander trucje om de spanning uit mijn nek en schouders te krijgen. En die wil ik graag met jullie delen, omdat het een heel simpele manier is om je pijnlijke spieren een oppepper te geven. Het enige dat je nodig hebt, is een tennisbal. Pak er eentje uit de kast en als je zover bent, kun je met de volgende oefening aan de gang.

Ga op je rug liggen en leg de tennisbal onder je rechter schouderblad. Omhels nu je linkerschouder met je rechterarm (geef jezelf een stevige hug) en laat de bal langzaam rondgaan. Als je de boel lekker los hebt gedraaid, wissel je van kant. Tsja, het voelt niet heel comfortabel, vooral de eerste paar keren moet je even door de zure appel heen bijten, maar het werkt wel!

Lees ook:Met deze oefeningen ga je nek- en schouderklachten te lijf
Lees ook:Oefeningen met de fitness bal
Lees ook:Geen zin in een uitgebreide warming-up? Je kunt al in vijf minuten klaar zijn
Lees ook:Word een (nog) betere hardloper met deze zeven tips
Lees ook:Verlost van nek- en schouderklachten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>