Cooling down in 9 minuten

Een goede warming-up is belangrijk, maar een goede cooling down is misschien nog wel belangrijker. Je lichaam heeft hard gewerkt en verdient daarom een stevige rek- en streksessie. En met ‘stevig’ bedoel ik niet dat je als een kip zonder kop je lichaam in de meest onmogelijke houding moet wurmen, maar een cooling down die geconcentreerd en met aandacht wordt uitgevoerd. Nu hoor ik je bijna hardop denken dat je helemaal geen zin en/of tijd hebt om na een lange training ook nog eens uitgebreid te rekken en te strekken. Snap ik helemaal, want dat is ook het laatste waar ik zin in heb als ik na een training uitgeput op de bank stort. Maar je lichaam wordt heel blij als je het trakteert op een goede cooling down. Dus gun het jezelf, enne, het hoeft maar negen minuten te duren. Wat zijn nu negen minuten op 24 uur? Moet lukken, toch? Nou, waar wacht je dan nog!

Lees ook:Met deze oefeningen ga je nek- en schouderklachten te lijf
Lees ook:Schema voor beginners
Lees ook:Geen zin in een uitgebreide warming-up? Je kunt al in vijf minuten klaar zijn
Lees ook:Cursus hardlopen start in Hoevelaken/Nijkerk
Lees ook:Hoe train je die oliebollen er na Oud & Nieuw weer af?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>