Word een (nog) betere hardloper met deze zeven tips

Ik mag mezelf sinds ongeveer twee jaar een actieve hardloper noemen, maar ik ben nog altijd zoekende als het gaat om de balans tussen mijn hardlooptrainingen en oefeningen (zoals krachttraining en balansoefeningen) om mijn lichaam sterk te krijgen en te houden. Het is ook niet makkelijk, aangezien een pijntje in je linkerschouder veroorzaakt kan worden door zwakke spieren in je rechter kleine teen. Ik overdrijf het nu misschien een beetje, maar je snapt waar ik heen wil.

In mijn zoektocht naar een goede trainingsbalans ben ik regelmatig de weg kwijt en zie ik door de bomen het bos niet meer. Je wilt niet weten hoe vaak ik weer begonnen ben aan een nieuw trainingsschema, omdat het oude niet de gewenste resultaten bracht. Waardoor ik vervolgens niet met één blessure rondliep, maar met een lichaam dat van onder tot boven niet lekker functioneerde.

Gelukkig kom ik zo af en toe ook geweldige tips tegen. Op die momenten is het internet net een goudmijn en krijg ik weer een flinke shot goede moed om vrolijk verder te gaan met planken, opdrukken en squatten. Zo vond ik afgelopen week een inspirerend artikel op shape.com. De titel klonk mij in eerste instantie niet zo logisch in de oren, maar achteraf gezien liet mijn intelligentie mij even in de steek. ‘7 ways to become a better runner without running’ slaat natuurlijk op alle oefeningen die jouw lichaam hardloop-klaar maken en houden.

In het artikel worden simpele, maar doeltreffende oefeningen genoemd voor bijvoorbeeld het trainen van je tenen (hé, dat rijmt), het aanleren van de juiste houding (ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zijn knieën altijd op slot zet) en een full body massage met een golf bal (je moet er maar opkomen). En zo kom je met huis-thuis-en-keukenoefeningen een heel eind. Word jij net zo enthousiast van het artikel als ik? Hier lees je ‘7 ways to become a better runner without running’.

(bron: womensday.com)

Lees ook:Runnersworld presenteert Hardloop Top 25 2013
Lees ook:Filmpje: Met deze typische hardloopproblemen is iedere hardloper bekend
Lees ook:Zes oefeningen om blessures te voorkomen
Lees ook:Zo belangrijk is slapen voor atleten
Lees ook:Verlost van nek- en schouderklachten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>