Eiwitten en koolhydraten na je hardlooptraining

Als ik na het hardlopen thuis kom, eet ik bijna altijd een broodje of cracker met pindakaas. Dat ritueel is er in de afgelopen jaren ingeslopen en onbewust maak ik al jaren een verantwoorde keuze. Natuurlijk wist ik dat brood gezond is en pindakaas ook, maar dat het zo’n topcombinatie is voor sporters daar had ik geen idee van.  De combinatie van koolhydraten en eiwitten schijnt namelijk goed te zijn voor het spierherstel. Toch prettig dat ik daar dan per ongeluk al jaren mee bezig ben. Meer weten over de kracht van eiwitten? Lees dan dit artikel.

Lees ook:IJsbaden hebben niet alleen maar voordelen
Lees ook:Hype: kokoswater
Lees ook:Tassen langs parcours Boston Marathon verboden
Lees ook:Negen runs die je gelopen moet hebben voor je dood
Lees ook:Adidas en Google werken aan ‘pratende schoen’

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>